Skip to main content

Køre DM

11 år 2 måneder siden #1 af Peter S
Køre DM blev oprettet af Peter S
Sidder og læser Enduro Reglement 2013 og har lidt spørgsmål.

Min Ktm "EXC 450" er ikke indregistreret, men jeg vil gerne prøve og køre nogle løb. Men hvad ville jeg kunne køre på en ikke indregistreret Enduro cykel? Har nemlig siddet og set nogle klip på youtube, f.eks.



Og kan se masser af cykler uden blinklys og nummerplade, så de kan vel ikke være indregistreret?

Bliver der kørt alle klasseinddelinger ved hver DM afdeling "Enduro A-B-C, 48+, Dame, Offroad og Junior"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #2 af Capt. Slow
Besvaret af Capt. Slow på emne Køre DM
Type 1 køres med nummerplader, type 2 er uden nummerplade. Alle DM løb køres som type 2. Så kom bare i gang med at få bestilt en licens ved EDV, så kan du nå at kører sønderjysk terræncross og de sidste 2 DM løb (børkop og brande) ;)

Hilsen
-Rasmus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #3 af Peter S
Besvaret af Peter S på emne Køre DM
Det var nemlig lige sådan noget jeg havde tænkt mig :)

Det er "bare" en licens jeg skal have mig og så kan jeg køre DM løb? For når jeg sidder og kigger på reglementet for 2013 syntes jeg der er MEGET man lige skal holde styr på, så føler mig virkelig på herrens mark lige pt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #4 af Capt. Slow
Besvaret af Capt. Slow på emne Køre DM
Ja du ska bare ha en licens og så skal cyklen naturligvis ku overholde en teknisk kontrol, herunder nummerplader ;) Ved ik hvilken klasse du vil køre i, men jeg tror du sku starte i C, så er det blå baggrund og hvide tal.

Hilsen
-Rasmus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #5 af Peter S
Besvaret af Peter S på emne Køre DM
D.v.s. Jeg bestiller den licens, og dertil skal jeg bruge mit medlems nummer herfra DORMCK ?
Teknisk kontrol skulle være til og finde ud af, der står det hele vist under reglementet.
Når jeg bestiller licens melder jeg ud hvad klasse det er til? Og ja starter i C ikke noget vildt.
Baggrunds farve og nummer står jeg vel selv for og få skaffet, får bare oplyst farve og tal?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #6 af Capt. Slow
Besvaret af Capt. Slow på emne Køre DM
Negativ på den :) du skal være medlem af EDV, Enduro Danmark Vest. Vi kører under Børkop Motorsport. Se her: www.boerkopmotorsport.dk/enduro-danmark-vest/medlemskab-licens/

Licensen hedder bare en enduro licens, det er først når du melder dig til løb at du skal vælge en klasse. Al klister står du selv for, farverne står i reglementet.

For at være sikker på at du får et nummer ingen andre har så skriv til startnr@enduroklub.dk og be om et start nummer til C klassen.

Hilsen
-Rasmus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Niels
  • Niels
  • Posts: 579
  • Thanks:
  • Karma:
11 år 2 måneder siden #7 af Niels
Besvaret af Niels på emne Køre DM
Hej Peter.

Hej Peter.

Det er lidt forvirrende når man ikke har været med før, men som så meget andet er det ikke raketvidenskab. Du kontakter Dan Uno, og får dig en licens. Og så får du et køre nr. som du sætter på cyklen (køb 2 ark hyllepapir i en farve handel, og klip din baggrund og dine tal ud, og sæt dem på) Blå/Hvid til Enduro klasse C.
Meld dig til et løb (følg med på www.boerkopmotorsport.dk/enduro-danmark-...o-l-bskalender-2013/ eller dormck, eller enduroklub.dk/index.html , eller en af de andre sider på nettet.) og betal hvad det koster, og så er det bare at møde op og give gazzzzzzzzzzzz ;-)

Hvis du stadig er i tvivl, så må du gerne ringe til mig.

Mvh Niels

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 1 måned siden #8 af Peter S
Besvaret af Peter S på emne Køre DM
Så er forum oppe igen :)

Ville bare lige give en update.

Er blevet meldt ind i EDV under Børkop Motor Sport og fået mig en Enduro licens.

Har også fået mig et nummer til Enduro C klassen og tilmeldt DM5 i Børkop den 31-08-2013. Det er så mit officielt første Enduroløb så håber og møde folk herindefra der skal dernad, så man kan få sat nogle ansigter på folk og lære dem og kende :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Niels
  • Niels
  • Posts: 579
  • Thanks:
  • Karma:
11 år 1 måned siden #9 af Niels
Besvaret af Niels på emne Køre DM
Hej Peter S

Du kan være helt rolig, der skal nok komme en hel del dormck'ere ;)

Mvh Niels

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.701 sekunder
Leveret af Kunena Forum