Skip to main content

Norsk Primus Treff 2014

11 år 1 uge siden - 11 år 1 uge siden #1 af GamleOle
Norsk Primus Treff 2014 blev oprettet af GamleOle
Så må det være på tide at vinterfraktionen af denne herlige knopdækskulturklub igen møder talstærkt til Norsk Primus Treff sidste weekend i Februar ved Bjonroa nord for Hønefoss i Norge. :lol: I har sikkert hørt nogle af de gamle "gnavere" fortælle om deres udfordringer på tidligere ture til dette paradis i overrislet selskabelig tilstand! :lol:
Foreslår afgang fra Hirtshals Torsdag 20/2 kl 1245 og retur Søndag 23/2 fra Larvik kl 2215. Tager en overnatning i hytte eller på vandrehjem omkring Drammen/Oslo på udturen med ankomst til træfplads fredag middag og hjem søndag direkte til færgen. :P Dette er ikke for amatører, du skal virkelig ville dette og udstyret skal være i orden. Bilkasoveposer o.l. duer ikke :( Turen kan godt gennemføres på 2-hjul men en form for pigge er tilrådeligt for de sidste 50 km, afhænig af det aktuelle vejr kan det være 250 km! Der er ingen faciliteter og alt skal medbringes. Ved at følges kan der spares nogle telte/udstyr og dermed lette køreturen. Det er en kæmpe oplevelse at have været med til dette træf. Står gerne til rådighed som tovholder, kordinator og turleder. Mvh GamleOle
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 1 uge siden #2 af yamahapusher
Besvaret af yamahapusher på emne Norsk Prinus Treff 2014
Godt, koldt initiativ Ole!!
Ca 20 år siden, at jeg var deroppe sidst, og du har ret i dine betragtninger omkring grej og vilje!
32 graders frost, Bilkasoveposer og elendigt tøj gjorde denne tur til en regulær overlevelsestur for dem af os der var materielt uinteresserede (Rasmus "Grøft" på CB 400F m nedslidte dæk og jeg med gummistøvler med stålindlæg i snuderne!!!) . Fuck vi var stivfrosne og jeg kan ikke rigtig sige om jeg har fået varmen nok til, at jeg melder mig på igen? Jeg har nemlig stadig elendigt grej og ringe tøj - det bliver jeg ved med - så spørgsmålet er: hvordan står det til med viljen??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
10 år 10 måneder siden #3 af
Besvaret af på emne Norsk Primus Treff 2014
Hej Ole.
Så er tiden inde til at der skal "kød" på denne tråd. Jeg vil gerne med til det Norske broderland og se hvordan man der prygler det hvide mudder ;) Så kom glad alle i andre der sidder med en isterning i maven, og meld til på tråden, så vi kan møde talstærkt op til "En ud af landet oplevelse", kammeratligt samvær, spændende kørsel samt gode muligheder for èen på opleveren :cheer: Med venlig hilsen 2-Gear

Bilag h7fd9f1a.jpg ikke fundet

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 10 måneder siden #4 af GamleOle
Besvaret af GamleOle på emne Norsk Primus Treff 2014
Hej Lars,
Super at du har lyst til at være med som rod og spejder i det norske vinterlandskab. Håber at der dukker yderligere friske rødder op. Det er godt at stå sammen så kan vi rationere lidt på grej og udstyr, støtte hinanden og få større køreglæde. :lol: Et telt, en primus og et par underbukser så må det være OK! :P
Vi finder en dag inden længe hvor vi sætter endelig tids-og køreplan sammen. Skal vi have sat ekstra ski på XT-snescooteren?
Ole

Bilag h24d4be7.JPG ikke fundet

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #5 af GamleOle
Besvaret af GamleOle på emne Norsk Primus Treff 2014
Så er teamet ved at være klar til Norsk Primus Træf 2014. Der er fremstillet og monteret ski på XT550 og den 3-hjulede ged har fået friske knopper. Primusen er støvet af og testet. Montage skruer og accu maskine er klar hvis det bliver nødvendigt med et ekstra pitstop. Vejrudsigten er lovende: Der er faldet ca 1 m sne ved Bjonroa og forventes minus 7-9 grader med sol om dagen.
Afgang Hirtshals onsdag 19 Februar kl 0900 og retur i Hirtshals 24 Februar kl 0200. Det kan kun blive en fin tur.
Er der flere der skal med, så kan det sikkert nåes endnu. Kom bar`e do!
GamleOle
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #6 af yamahapusher
Besvaret af yamahapusher på emne Norsk Primus Treff 2014
Det er for fedt at tænke på jeres kommende vintertur nordpå! Håber I slipper for problemer med maskineriet og bare kan nyde oplevelsen fuldt ud, med rim på! Go tur!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Steffen
  • Steffen
  • Posts: 487
  • Thanks:
  • Karma:
10 år 7 måneder siden #7 af Steffen
Besvaret af Steffen på emne Norsk Primus Treff 2014
I er nogle hårde hunde. Rigtig god tur! :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #8 af GamleOle
Besvaret af GamleOle på emne Norsk Primus Treff 2014
Endnu en dejlig udfordring gennemført.

Bilag h2042dd1.JPG ikke fundet


Ski monteret og de sidste finjusteringer aftenen før afgang.

Bilag h348cf58.JPG ikke fundet


Klar til afgang.

Bilag hebf1fed.JPG ikke fundet


Der var andre store veludstyrede køretøjer der skulle samme vej. Dejligt at hilse på vennerne fra sidste år samt mange nye "vintertosser"

Bilag hd5281b2.JPG ikke fundet


Der var frisk snevejr fra Drammen så skine måtte straks i brug.

Bilag h794cf79.JPG ikke fundet


Snevejret tog til og efter møde med ordensmagten blev vi opfordret til at tage på hotel. Vi valgte at tage montageskruerne i brug og fortsætte efter en lejrplads for natten.

Bilag h8b1eec7.JPG ikke fundet


Lejrplads der blev fundet efter mørkets frembrud. Sneen holdt på til næste formiddag. Vi kørte 1,5 km ned af stejl og smal vej og havde ikke tænkt på at skulle op igen. TT fik monteret ekstra skruer og klarede opkørsel i 2. forsøg og sved på kroppen.
Da vi var tilbage ved asfaltvejen opdagede vi skil med advarsel om at vejen ikke var farbar fra Oktober til Maj! Nå det gik jo alligevel. :P

Bilag h27604d7.JPG ikke fundet


No Fear med ski på XT.

Fortsættelse følger.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #9 af GamleOle
Besvaret af GamleOle på emne Norsk Primus Treff 2014

Bilag h50682f4.JPG ikke fundet


Næsten ved målet. Dejligt terræn, underlag og rigtig vinter.

Bilag h5f10e6e.JPG ikke fundet


Der var jo ingen grund til at køre lige hjem når vi nu var kommet afsted. Fandt et pas med masser af sne og fin nedkørsel med 10% flere steder. Der blev monteret frisk skruer i bagdækket og så gik det fint. Tror nu ikke jeg havde fået den trehjulede op modsatte vej da det var meget glat og svært at komme op i fart p.g.a. sving.

Bilag hb13c007.JPG ikke fundet


CARL`s og Compact Primus, ja udstyret var i orden. :P

Bilag h8dc9fcb.JPG ikke fundet


Nå ja der skulle også lidt ekstra godt til ganen på bordet.

Bilag h0180bce.JPG ikke fundet


Og lidt mad til maven.

Bilag h60eed59.JPG ikke fundet


Skruerne i fordækket holdt på hele turen men bagdækket måtte efterjusteres flere gange p.g.a. slitage når der kom lidt sort asfalt frem. Vi brugte ca 600 skruer til 4 dæk på turen. Det tager ingen tid at skrue dem i med lille skruemaskine når der er brug for dem. Vi brugte ca 35-40 min første gang og meget mindre ved eftermontage.
Vejrudsigten holdt som den lovede fra 2 uger før turen så det kan sagtens lade sig gøre at planlægge ud fra vejrudsigten. Det havde selvfølgelig været en anden udfordring med udsigt til -20 til -30 grader om natten som Håkon og andre husker.
Jeg kørte ca 850 km med lille udflugt lørdag og planlagt omvej om søndagen. Udgangspunkt var Støvring.
Håber at der er flere der får mod på turen til næste år og så skal vi have det store DORMCK flag med.

Stor tak til Lars Christian 2-gear for godt selskab og frisk mod på udfordringen.

mvh GamleOle
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #10 af yamahapusher
Besvaret af yamahapusher på emne Norsk Primus Treff 2014
Fuldstændig back to "basics" beretning, fra 2 lavfrekvente, solide, og alligevel højtydende rødder!!
FEDT
HVis I kommer til GF krammer vi frosten ud af jer!! ;)

Push

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #11 af Hondalover
Besvaret af Hondalover på emne Norsk Primus Treff 2014
Det ser virkelig hyggeligt ud det der!!

Godt kæmpet rødder B)


Grus&Blod

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.716 sekunder
Leveret af Kunena Forum