Skip to main content

Hvordan kan vi ødelægge vores passion for hinanden? (det er for dumt)

  • GUEST
17 år 6 måneder siden #1 af
Vi er en større gruppe offroader i Viborg området – som ikke er medlemmer af dansk offroad mc-klub, hvert år efter at I har holdt jeres generalforsamling og kørt i Viborgs fredede områder, så er vi tvunget til at blive væk i vores lokal område, ellers bliver vi lynchet. I år er det er eskaleret, blandt andet har der har været skrevet en del om jeres ”optræden” i området, samt der har været en del omtale af det i den lokale radio. Man opfordrer beboerne i området til at øve selvtægt imod offroad MC og melde dem til politiet. I ødelægger med jeres optræden vores muligheder for at dyrke vores passion. Vi vil og kan ikke finde os i jeres – grænsende – til det stupide optræden, med kørsel i højt fredede områder. Derfor har vi flg. 2 forslag: 1. Hold jeres generalforsamling på skift rundt omkring i landet, så vi også kan være i Viborg området Eller 2. Vi hjælper jer med at arrangere et fuldt lovligt arrangement, som garanteret bliver mindst lige så sjovt, så kan vi lokale bevæge os i området (uden at traktorer og andre kører/smider ting ud foran os)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
17 år 6 måneder siden #2 af
Vi er en større gruppe offroader i Viborg området – som ikke er medlemmer af dansk offroad mc-klub, hvert år efter at I har holdt jeres generalforsamling og kørt i Viborgs fredede områder, så er vi tvunget til at blive væk i vores lokal område, ellers bliver vi lynchet.
I år er det er eskaleret, blandt andet har der har været skrevet en del om jeres ”optræden” i området, samt der har været en del omtale af det i den lokale radio. Man opfordrer beboerne i området til at øve selvtægt imod offroad MC og melde dem til politiet.
I ødelægger med jeres optræden vores muligheder for at dyrke vores passion. Vi vil og kan ikke finde os i jeres – grænsende – til det stupide optræden, med kørsel i højt fredede områder.
Derfor har vi flg. 2 forslag:
1. Hold jeres generalforsamling på skift rundt omkring i landet, så vi også kan være i Viborg området
Eller
2. Vi hjælper jer med at arrangere et fuldt lovligt arrangement, som garanteret bliver mindst lige så sjovt, så kan vi lokale bevæge os i området (uden at traktorer og andre kører/smider ting ud foran os)



Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

17 år 6 måneder siden #3 af yamahapusher
Hej med jer - offroadkørere fra Viborg! Det var da godt nok en morgenvækning der ville noget! Det virker som om den har været længe undervejs, og måske har vokset sig grumme stor. Det er fint at I tager kontakt til os, og vi skal selvfølgelig mødes for at diskutere dette problem, som ingen af os jo egentlig kan leve med. Men vid allerede nu, at polemikkens omfang ikke nødvendigvis afspejler vores reelle medvirken, og at det altid er let for en mavesur skovfoged at blæse en vind, offrntligt i retning af motoriserede naturelskere. Der findes masser af naturperler hvor vi ikke har noget at gøre, men er det for eksempel "syndigt" at køre i et friskt, 3 meter bredt, mudder por fra en skovmaskine?? med håb om en interessant, givende og sober diskussion Håkon Ring gerne så vi kan få et møde arrangeret!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
17 år 6 måneder siden #4 af
Her den omtalte artikel fra Viborg >> 24 motorcyklister brød en lørdag freden på heden. Skov- og Naturstyrelsen tillader ikke offroadere på sine arealer, pointerer skovfogeden :Matrix: VIBORG: Skovfoged Steen Bonne Rasmussen fra Fussingø Statsskovdistrikt opfordrer folk til at gå til politiet, hvis de opdager, at motorcyklister kører ræs i naturen. Senest hærgede en flok på 24 mc'er Stanghede. - Efter at jeg forgæves prøvede at få kontakt med en lokal klubformand, har vi haft ro i et års tid. Men nu begynder de åbenbart igen. :? Og jeg kan ikke kraftigt nok understrege, at vi ikke giver tilladelse til den slags offroad-aktiviteter, siger Steen Bonne Rasmussen. Ifølge Steen Bonne Rasmussen er motorcyklisterne ret udspekulerede. - Engang fremviste én af deltagerne et stykke papir med noget, der lignede en tilladelse fra mig. Men den var ikke ægte. Desuden kan de finde på at tage nummerpladerne af, inden de kører ud i naturen, eller også smører de pladerne til med mudder, siger Steen Bonne Rasmussen og fortsætter: - Jeg har en teori om, at det ulovlige er en del af fornøjelsen. Tilsyneladende har løbene ikke den store interesse, hvis det sker på en lovlig bane. Som jeg har hørt det, kunne arrangørerne ikke samle tilstrækkeligt med deltagere til et godkendt løb på det militære terræn ved Finderup. Svære at spore De terrængående motorcykler optræder ifølge Steen Bonne Rasmussen på Klostermarken, i Viborg Hedeplantage og i Dollerup-naturen, herunder Inderø og Stanghede. Vovehalsene kører i flokke, der i størrelse varierer fra 10 til 40, oplyser han. Nu opfordrer han alle gode kræfter til at have et øje på hver finger, så det kan lade sig gøre at forsyne politiet med numre. Det seneste tilfælde er fra lørdag den 3. marts. Iagttagere talte 24 i en flok på Stanghede. Steen Bonne Rasmussen har svært ved at efterspore synderne, idet han kun har sporene i naturen at gå efter. Han har jagtet dem på internettet, men har på fornemmelsen, at sms er deres foretrukne måde at kommunikere på. ___________________________________________________________________________________ Som de kan skrive det Det lyder som om der husere en mindre landsby Rund på heden hver weekend Hvor de kører over hegn, kvinder og børn fra en side af Men for mig at læse er det nu ikke specielt møntet på nogen af os fra Dormck. :Spidy: Men mere et generelt problem for manden. Nå men dette kan ikke diskuteres for dem vil vi altid være en flok natur svin som har til hobby at skimme den danske natur arv. :wall: Men det kunne nu være sjovt at mødes med manden og se om han kan vise os sporene fra hvad der er bleven ødelagt. Og i øvrigt har jeg aldrig oplevet at dormck har kørt hensynsløst eller bevist har ødelagt noget natur eller ejendom under fælles ture. Men som sagt diskussion er er nytteløst vi er muddersvin. :[

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

17 år 6 måneder siden #5 af MartinfraÅrhus
Hej alle. Ærgerligt for de friske fyre fra Viborg, jeg kan sgu godt forstå, de er lidt lunkne. Måske skulle man overveje deres forslag om at lade generalforsamlingen skifte egnsdel hvert år, også for ikke at drive rovdrift på den sparsomme tålmodighed hos de lokale beboere og forskellige hysteriske myndigheder og sådan. Det er sgu lidt vigtigt for en klub som vores, hvor en af formålene er, at skabe respekt omkring off-road MC, at vores image ikke lider alt for store knæk. En ting er, at skovfogeder nok næppe nogensinde lader sig overbevise om det fede i at ræse igennem deres skove, men vi skulle nødig have den samlede danske befolkning på nakken med politianmeldelser, videokameraer og nul hjælp, hvis vi skulle komme galt afsted på den ene eller den anden måde. En ting vi kan gøre, er ikke at genere de samme mennesker år efter år. Det er i hvert fald ikke noget, der øger forståelsen for vores særlige måde at praktisere friluftsliv på. En anden måde er, at vi alle lægger os i selen for at få arrangeret nogle ræs, hvor vi på forhånd har fået lov at køre. Der er nogle, der allerede lægger et helt forrygende arbejde i den slags, og jeg skal også gerne selv arrnagere noget her i omegnen. (Det bliver godt nok ikke lige med det første, da jeg reddede mig en ny knæskade på GF, og jeg vil sgu også selv være med!). Men, bortset fra det, så er det da for vildt, som folk kan hidse sig op. Jeg har forsøgt at regne den astronomisk lille sandsynlighed ud, der er for, at støde ind i os i bakkerne på fællestur på GF. Hvis man antager, at man går en tur i området en gang hver anden uge af en times varighed, og antage, hvilket nok ikke her helt ved siden af, at vi var i området ca. 10 minutter, så svarer det til at der er en 0,00595% sandsynlighed for, at man vil befinde sig i bakkerne i de samme 10 minutter som os hver gang man går en tur... Med andre ord, hvis man vil være "sikker" på, statistisk set, at møde os, skal man gå ca. 16806 ture. Bare for at sætte tingene en smule i perspektiv. Take care out there, MartinfraÅrhus.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.352 sekunder
Leveret af Kunena Forum