Skip to main content

25 års jubilæum - DORMCK

15 år 7 måneder siden #1 af JakobXR???
25 års jubilæum - DORMCK blev oprettet af JakobXR???
Nedenstående er kommet på mail fra Ole Beck: Fra: Beck.ole@gmail.com Fra medlem nr. 4 kan det oplyses, at klubben har 25 års jubilæum i år. 2009 Jeg var med ved Gefionspringvandet hvor Anders Hof fra København havde sat Kenney Pouelsen fra Als i stævne. Det blev starten på Dansk Off-Road klub. Følgende samledes vi til dette Gefiontræf hvert år. Jeg selv deltog ofte med et stuntnummer, enten ved at hoppe i springvandet på motorcykel eller på inliners.rulleskøjter. Det havde nært kostet mig begge ben! Samme år Gefiontræf nr. 1 blev afholdt, samledes vil alle på H Himmelbjerget og \"Galophestenes\" forening blev en realitet. Thomas Tegner (det hedder han) tegnede klubbens logo med O-ét som baghjul og redigerede de første 4 numre af bladet. Herefter redigerede jeg klubbladet i 8 år sammen med Anders Hof, Jan nielsen og René Hagemand. 4 numre i s/h og farver blev det hvert år. Vi var faktisk en af de første orgisinationer som indkøbte en PC. Det var den vilde model med 512 K og 8 megabik disk. Det gik tjept og var der meget at lave, så satte vi en 12\" floppydisk i drevet og fordoblede PCéns ydeevne. Printet oregik med en 12-nålsprinter, så der var fine bogstaver i bladet. Reelt fremstillede vi ikke bladet på PCén, Den skrev artiklerne på en 8\" skærm i S/H som så blev printet ud i spalter. Disse spalter klistrede vi op i A4-ark sammen med billderne. Derefter fotokopierede vi bladet og foldede og hæftede de 400 eksemplarer. Ofte var der 24 eller 36 sider, så det tog 2 uger at få et nummer på gaden. Ud over indsamling og indskrivning af materialet. Jeg har samtlige numre på laget til beskuelse. Snart var vi over 400 medlemmer fra hele landet. Netop det at vi kom fra hele landet, fik sat vores kulturelle forskelle på prøve. Det var lærerigt og den som kunne køre stærkest vandt hurtigt de \"fremmedes\" tillid og accept. Klubben fik med tiden \"kulør\" og der skød fraktioner op af forskellig observans. DMU-bøllerne var de rendyrkede enduroentusiaster. Off-Roaderne eller \"hyggerytterne\" var den lidt blødere gruppe. Touringkørerne var vist hen største flok i klubben, men alle deltog på tværs af de foretrukne kørselsretninger. Kun én gruppe stak ud fra flokken, det var CaféFraktionen. Reelt var der tale om en meget lille gruppe Københavnere med Martin Prip og Carsten Farver i spidsen. Disse fyre var kun opsat på sjov og ballade. De nægtede offecielt at påføre deres galopjerne mudder. Det var en skændsel! Det eneste saliggørende for Caféfolket var at promovere sig selv offentligt. Sammen mad Caféfraktionen arrangerede jeg flere Caféaftener i Københavns natteliv. Den største Succes var i Café Krasnapolskys kælderdiskotek. Der mødte 124 vilde Off-Roadryttere op fra hele landet. Sjov, sport og ballade får en ende. Selv om jeg den gang ville have forsvoret at skulle \"skifte spor\", så endte det alligevel med familie og børn for os alle. Og dog. Vi skiftede ikke hjulene ud. De blev blot drevet af rugbrød. Tiden førte nemlig Mountainbiken med sig og jeg var naturligvis med til at stifte Dansk Mountainbikeklub og kørte landet tyndt på dette farlige apparat. Der var dog ikke tale om et religionsskift, vi var rigtigt mange fra off-road. miljøet som havde en \"rugbrødscykel\" og belastede hospitalsvæsenet ekstraordinært. Det viste sig nemlig at det var forbundet med alvorlig fare at køre uden motor! Off-road motorcyklen vil dog altid være den sande kærlighed og vi har vist alle et håbløst eksemplar stående i garagen. Jeg selv har vis en 8 stykker hvoraf den ene stadig har Nr-pladen på. Jeg har troligt betalt reg-afgift i 13 år uden at køre en meter. Det er helt galt og næsten blasfemisk. Modellen er grundlæggende en Yamaha 500 ifgl. registreringen. Stellet er et Cheeney af Crom-Molybden. Tanken er en Honda på 25 l. fbaghjulet er Husqvarna, mens forhjulet er Honda 500. Sidst jag kørte på den var forhjulet nede 7 omgange. 25 år! Oprindeligt var det Kitta Jensen den gamle sporteformand som i 208 fortalte mig, at vi skulle arrangere et jubilæum. Så det gør jeg nu de indledende øvelser til. Jeg har lidt kontakt til de gamle: Hof, Tvede, Prip, Kitta, nina og Hjalte og nogle flere af de helt gamle. Det skulle vel være muligt at få en happening stablet på benene centralt i landet så der kommer flest muligt. Jeg foreslår et arrangement hvor vi mødes til Stående buffet, Taler, stunt show, blleder, film og spredte gags med cola og kaffe. Måske campering og en nat fyldt med løgnhistorier om blå mærker og brækkede ben. Jeg husker Henrik Franke som arrangerede rigtigt fede filmaftener med over 50 deltagere. Franke som i en periode var flyttet fra Als til København var en rigtig kaffedrikker og havde indsamlet termokander fra naboer og familie til en hel jysk armada. Ikke én kande blev drukket. Derimod købte Franke 2 nye dæk for de pantpenge han fik for tomme colaflasker Københavnererne drak. Derfor må jeg påpege et landsdelsracistisk krav til Vores jubilæumsfest: Der skal rigeligt cola på bordet! Spøg til side. Jeg foreslår at BestyrelsesMads tager kontakt til resten af Bestyrelsen. jeg har jo på sidelinien som æresmedlem og modtager af bladet igennem årene set, at både Johnny Pedersen og Hågon Krogshede stadig holder ved trods håbløs høj alder. (De kørte alt for ofte fra mig!). Når I er enige om en plan, så kontakter jeg de andre og får indsamlet en underholdningspakke til det ultimative Off-Road-møde 25 år efter mudder-kulturen blev startet i Danmark. Vild hilsen Ole Beck Medlem. Nr. 4 22997089 beck.ole@gmil.com

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

15 år 7 måneder siden #2 af JakobXR???
Besvaret af JakobXR??? på emne 25 års jubilæum - DORMCK
Nedenstående er kommet på mail fra Ole Beck:

Fra: Beck.ole@gmail.com
Fra medlem nr. 4 kan det oplyses, at klubben har 25 års jubilæum i år. 2009 Jeg var med ved Gefionspringvandet hvor Anders Hof fra København havde sat Kenney Pouelsen fra Als i stævne. Det blev starten på Dansk Off-Road klub.
Følgende samledes vi til dette Gefiontræf hvert år. Jeg selv deltog ofte med et stuntnummer, enten ved at hoppe i springvandet på motorcykel eller på inliners.rulleskøjter. Det havde nært kostet mig begge ben!
Samme år Gefiontræf nr. 1 blev afholdt, samledes vil alle på H Himmelbjerget og /`Galophestenes/` forening blev en realitet.
Thomas Tegner (det hedder han) tegnede klubbens logo med O-ét som baghjul og redigerede de første 4 numre af bladet.
Herefter redigerede jeg klubbladet i 8 år sammen med Anders Hof, Jan nielsen og René Hagemand. 4 numre i s/h og farver blev det hvert år.
Vi var faktisk en af de første orgisinationer som indkøbte en PC. Det var den vilde model med 512 K og 8 megabik disk. Det gik tjept og var der meget at lave, så satte vi en 12/` floppydisk i drevet og fordoblede PCéns ydeevne.
Printet oregik med en 12-nålsprinter, så der var fine bogstaver i bladet. Reelt fremstillede vi ikke bladet på PCén, Den skrev artiklerne på en 8/` skærm i S/H som så blev printet ud i spalter. Disse spalter klistrede vi op i A4-ark sammen med billderne. Derefter fotokopierede vi bladet og foldede og hæftede de 400 eksemplarer. Ofte var der 24 eller 36 sider, så det tog 2 uger at få et nummer på gaden. Ud over indsamling og indskrivning af materialet. Jeg har samtlige numre på laget til beskuelse.
Snart var vi over 400 medlemmer fra hele landet. Netop det at vi kom fra hele landet, fik sat vores kulturelle forskelle på prøve. Det var lærerigt og den som kunne køre stærkest vandt hurtigt de /`fremmedes/` tillid og accept.
Klubben fik med tiden /`kulør/` og der skød fraktioner op af forskellig observans.
DMU-bøllerne var de rendyrkede enduroentusiaster.
Off-Roaderne eller /`hyggerytterne/` var den lidt blødere gruppe.
Touringkørerne var vist hen største flok i klubben, men alle deltog på tværs af de foretrukne kørselsretninger. Kun én gruppe stak ud fra flokken, det var CaféFraktionen. Reelt var der tale om en meget lille gruppe Københavnere med Martin Prip og Carsten Farver i spidsen. Disse fyre var kun opsat på sjov og ballade. De nægtede offecielt at påføre deres galopjerne mudder. Det var en skændsel! Det eneste saliggørende for Caféfolket var at promovere sig selv offentligt.
Sammen mad Caféfraktionen arrangerede jeg flere Caféaftener i Københavns natteliv. Den største Succes var i Café Krasnapolskys kælderdiskotek. Der mødte 124 vilde Off-Roadryttere op fra hele landet.
Sjov, sport og ballade får en ende. Selv om jeg den gang ville have forsvoret at skulle /`skifte spor/`, så endte det alligevel med familie og børn for os alle. Og dog. Vi skiftede ikke hjulene ud. De blev blot drevet af rugbrød. Tiden førte nemlig Mountainbiken med sig og jeg var naturligvis med til at stifte Dansk Mountainbikeklub og kørte landet tyndt på dette farlige apparat.
Der var dog ikke tale om et religionsskift, vi var rigtigt mange fra off-road. miljøet som havde en /`rugbrødscykel/` og belastede hospitalsvæsenet ekstraordinært. Det viste sig nemlig at det var forbundet med alvorlig fare at køre uden motor!
Off-road motorcyklen vil dog altid være den sande kærlighed og vi har vist alle et håbløst eksemplar stående i garagen. Jeg selv har vis en 8 stykker hvoraf den ene stadig har Nr-pladen på. Jeg har troligt betalt reg-afgift i 13 år uden at køre en meter. Det er helt galt og næsten blasfemisk.
Modellen er grundlæggende en Yamaha 500 ifgl. registreringen. Stellet er et Cheeney af Crom-Molybden. Tanken er en Honda på 25 l. fbaghjulet er Husqvarna, mens forhjulet er Honda 500.
Sidst jag kørte på den var forhjulet nede 7 omgange.
25 år!
Oprindeligt var det Kitta Jensen den gamle sporteformand som i 208 fortalte mig, at vi skulle arrangere et jubilæum. Så det gør jeg nu de indledende øvelser til.
Jeg har lidt kontakt til de gamle: Hof, Tvede, Prip, Kitta, nina og Hjalte og nogle flere af de helt gamle. Det skulle vel være muligt at få en happening stablet på benene centralt i landet så der kommer flest muligt. Jeg foreslår et arrangement hvor vi mødes til Stående buffet, Taler, stunt show, blleder, film og spredte gags med cola og kaffe. Måske campering og en nat fyldt med løgnhistorier om blå mærker og brækkede ben.
Jeg husker Henrik Franke som arrangerede rigtigt fede filmaftener med over 50 deltagere. Franke som i en periode var flyttet fra Als til København var en rigtig kaffedrikker og havde indsamlet termokander fra naboer og familie til en hel jysk armada. Ikke én kande blev drukket. Derimod købte Franke 2 nye dæk for de pantpenge han fik for tomme colaflasker Københavnererne drak.
Derfor må jeg påpege et landsdelsracistisk krav til Vores jubilæumsfest: Der skal rigeligt cola på bordet!
Spøg til side. Jeg foreslår at BestyrelsesMads tager kontakt til resten af Bestyrelsen. jeg har jo på sidelinien som æresmedlem og modtager af bladet igennem årene set, at både Johnny Pedersen og Hågon Krogshede stadig holder ved trods håbløs høj alder. (De kørte alt for ofte fra mig!). Når I er enige om en plan, så kontakter jeg de andre og får indsamlet en underholdningspakke til det ultimative Off-Road-møde 25 år efter mudder-kulturen blev startet i Danmark.
Vild hilsen
Ole Beck
Medlem. Nr. 4
22997089
beck.ole@gmil.com

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
15 år 7 måneder siden #3 af
Besvaret af på emne 25 års jubilæum - DORMCK
Hyggelig læsning, også selvom jeg gik glip af de første 20 år:WoW: Det vil jeg da med til, selvom jeg ikke var en del af det, og stadig er ung som en vårhare...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Hasse
  • Hasse
  • Posts: 54
  • Thanks:
  • Karma:
15 år 7 måneder siden #4 af Hasse
Besvaret af Hasse på emne 25 års jubilæum - DORMCK
uuuuh det lyder som om der er lagt op til DM i røverhistorier! - jeg er på!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

15 år 7 måneder siden #5 af endurojohnny
Besvaret af endurojohnny på emne 25 års jubilæum - DORMCK
Hold da kæft hvor det emmer af gamle dage :) Superfedt at høre at der stadig er liv i Ole Beck, har nogen været drivende kræfter i klubben er det da ham. Tror aldrig jeg har mødt nogen med så meget gåpåmod som ham, bare se på de cykler han kørte på :s Håber at se en masse af de ældre herre, som mig selv, til et mindeværdigt jubilæum, det skal vist helst tage 3-4 dage, hvis vi skal nå alle røverhistorierne :[:[

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Morfar
  • Morfar
  • Posts: 934
  • Thanks:
  • Karma:
15 år 7 måneder siden #6 af Morfar
Besvaret af Morfar på emne 25 års jubilæum - DORMCK
Er der nogen dato for dette must-do jubi? Moffi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

15 år 7 måneder siden #7 af madsformand
Besvaret af madsformand på emne 25 års jubilæum - DORMCK
Hej mudfolks.. Dato for 25 års jubilæum er 15. August. Vi venter pt. på en tilladelse til at bruge enduroland i Kolding til "den store mudderkultursammenkomst" Så snart det er konfermeret, ryger det i kalenderen.:Matrix: Ideen er at alle kan byde ind med hvad de lyster feks, fællestur fra randområderne, grillmaster, strøm!(måske live music) udklædning, happenings, kædesmørekursus, hjernevask, find selv på mere! :[ There is no limit:Spidy: en frivillig er valgt til toastmaster, han samler og blander alt i tilpas forvirring!!! meget mere senere:) Mads aka Stoneking

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.738 sekunder
Leveret af Kunena Forum