Skip to main content

Enduro-Cross 2.-3. maj 09

  • DrWeiss
  • DrWeiss
  • Posts: 146
  • Thanks:
  • Karma:
15 år 7 måneder siden #1 af DrWeiss
Enduro-Cross 2.-3. maj 09 blev oprettet af DrWeiss
Hej Offrødder, Som nogle måske har hørt om, er jeg interesseret i at lave Danmarks første indendørs Enduro-Cross løb. Konceptet er simpelt. Jeg vil bygge en masse forhindringer ind på den i forvejen etablerede supercrossbane i Breum, og lade både cross/enduro/trial kørere duellere mod hinanden, i en heatmæssig ordning, der ligner supercross i Hernings. Der er basis for nye udfordringer og anderledes konkurrence. Mht. rentabiliteten har jeg mine skrupler om hvorvidt det vil løbe rundt. At bygge en indendørs enduro-cross bane vil tage 1-2 dage, og det samme med at pille det ned. Det stiller krav til at folk har tid og lyst til at hjælpe til. Det er vel og mærke 1-2 dage hvor halejeren, går glip af alm. omsætning. Materialerne skal ekspederes fra skove og div. anlæg ud til hallen. Dvs. der bliver lastbiludgifter både frem og tilbage. Sidst men ikke mindst, skal det hele pilles ned, og vil igen stille krav til hjælpere. Det kan meget vel blive det dyreste enduro-projekt vi endnu har set. Derfor er det essentielt for at vi vil gå videre med projektet, at vi har en fornemmelse af om folk vil komme både lørdag og søndag, og dermed betale et tilmeldingsgebyr på de ca. 750 kr. Prisen er ikke 100 % låst fast, men det bliver i den ende. Synes I det er for mange penge at bruge på en weekend med ræs af en helt ny kaliber, så vil jeg og halejeren Peder meget gerne vide det. Hvad siger I til det? Ser det rentabelt ud? Konstruktiv kritik er meget velkomment.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • DrWeiss
  • DrWeiss
  • Posts: 146
  • Thanks:
  • Karma:
15 år 7 måneder siden #2 af DrWeiss
Besvaret af DrWeiss på emne Enduro-Cross 2.-3. maj 09
Hej Offrødder,

Som nogle måske har hørt om, er jeg interesseret i at lave Danmarks første indendørs Enduro-Cross løb. Konceptet er simpelt. Jeg vil bygge en masse forhindringer ind på den i forvejen etablerede supercrossbane i Breum, og lade både cross/enduro/trial kørere duellere mod hinanden, i en heatmæssig ordning, der ligner supercross i Hernings. Der er basis for nye udfordringer og anderledes konkurrence.

Mht. rentabiliteten har jeg mine skrupler om hvorvidt det vil løbe rundt. At bygge en indendørs enduro-cross bane vil tage 1-2 dage, og det samme med at pille det ned. Det stiller krav til at folk har tid og lyst til at hjælpe til. Det er vel og mærke 1-2 dage hvor halejeren, går glip af alm. omsætning. Materialerne skal ekspederes fra skove og div. anlæg ud til hallen. Dvs. der bliver lastbiludgifter både frem og tilbage. Sidst men ikke mindst, skal det hele pilles ned, og vil igen stille krav til hjælpere.

Det kan meget vel blive det dyreste enduro-projekt vi endnu har set. Derfor er det essentielt for at vi vil gå videre med projektet, at vi har en fornemmelse af om folk vil komme både lørdag og søndag, og dermed betale et tilmeldingsgebyr på de ca. 750 kr. Prisen er ikke 100 % låst fast, men det bliver i den ende. Synes I det er for mange penge at bruge på en weekend med ræs af en helt ny kaliber, så vil jeg og halejeren Peder meget gerne vide det.

Hvad siger I til det? Ser det rentabelt ud?

Konstruktiv kritik er meget velkomment.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • DrWeiss
  • DrWeiss
  • Posts: 146
  • Thanks:
  • Karma:
15 år 7 måneder siden #3 af DrWeiss
Besvaret af DrWeiss på emne Enduro-Cross 2.-3. maj 09
Tillæg: Alternativet er kun at afholde det en dag, og dermed kotte ned i tilmeldingsgebyret. Udgifterne er bare stort set de samme, så hvis der kun er stemning for en dags ræs, så er det ikke rentabelt og vil derfor blive forkastet. Det er halejerens mening. Der vil evt. blive præmier i form af træningspas til hallen, gavekort til forhandlere eller lignende. Derudover er der stor sandsynlighed for at de bedste danske trial-cykelkørere vil lave et show for os. Mad, drikke, camping osv. er alt sammen muligt. Der er bad, toilet og cafeterie på stedet. Der vil evt. blive taget semi-professionelle billeder af alle deltagerne. Her er lige et lille billede af en anden enduro-cross bane i udlandet. Det ser for svedent ud!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • DrWeiss
  • DrWeiss
  • Posts: 146
  • Thanks:
  • Karma:
15 år 7 måneder siden #4 af DrWeiss
Besvaret af DrWeiss på emne Enduro-Cross 2.-3. maj 09
Tillæg: Alternativet er kun at afholde det en dag, og dermed kotte ned i tilmeldingsgebyret. Udgifterne er bare stort set de samme, så hvis der kun er stemning for en dags ræs, så er det ikke rentabelt og vil derfor blive forkastet. Det er halejerens mening. Der vil evt. blive præmier i form af træningspas til hallen, gavekort til forhandlere eller lignende. Derudover er der stor sandsynlighed for at de bedste danske trial-cykelkørere vil lave et show for os. En lille ekstra konkurrence i løbet af dagen har også været på tale. Naturligvis med mulighed for at vinde "noget"! Mad, drikke, camping osv. er alt sammen muligt. Der er bad, toilet og cafeterie på stedet. Der vil evt. blive taget semi-professionelle billeder af alle deltagerne. Her er lige et lille billede af en anden enduro-cross bane i udlandet. Det ser for svedent ud!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
15 år 7 måneder siden #5 af
Besvaret af på emne Enduro-Cross 2.-3. maj 09
det ser sku da for svedigt ud hvis vi kunne få sådan et løb herhjemme bare hit med et konto nr så vi kan få sådan et projekt op at stå

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Toftdal
  • Toftdal
  • Posts: 323
  • Thanks:
  • Karma:
15 år 7 måneder siden #6 af Toftdal
Besvaret af Toftdal på emne Enduro-Cross 2.-3. maj 09
Det der VIL JEG MED TIL, og ja, selvfølgeligt bliver det lidt dyrere end de fleste arrangagementer, men jeg er vild med konceptet. Derudover har ser det ud til at jeg endda kan holde fri den weekend, og så står der bare et spm. åbent, kan min krop holde til det og der er svaret nok lidt for nedadgående med min skade-statistik. Er der nogen som kan hjælpe en tosse på mc med lidt mentaltræning :[ ? Jeg er klart også med på at hjælpe med klargøring som minimum om fredagen, men nedtagning bliver ligt svært pga. arbejde. Jeg håber da godt nok det bliver til noget, men hvor mange skal der minimum tilmeldes før budgettet holder? Mvh. Torkild

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Morfar
  • Morfar
  • Posts: 934
  • Thanks:
  • Karma:
15 år 7 måneder siden #7 af Morfar
Besvaret af Morfar på emne Enduro-Cross 2.-3. maj 09
Jeg vil gerne deltage og betale prisen. Også hjælpe. Men der er lige en BIG offroad tur Spanien rundt jeg har rodet mig ud i hen over den weekend, så det bliver desværre ikke denne gang. Håber det kommer godt i gang, så der bliver noget igen senere / næste år!!! Moffi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
15 år 7 måneder siden #8 af
Besvaret af på emne Enduro-Cross 2.-3. maj 09
Jeg svarer kun fordi du beder folk om tilbagemeldinger, ønsker bestemt ikke at brokke mig eller stikke kæp i noget som helst hjul, men jeg vil ikke deltage. Når man ikke har ubegrænset tid/penge, må man prioritere. Jeg vil prioritere mindre tidskrævende ture under åben himmel. Men held og lykke, jeg er sikker på mange vil! Hvad med crosskørerne, der må da være rigtig mange interesserede der??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • DrWeiss
  • DrWeiss
  • Posts: 146
  • Thanks:
  • Karma:
15 år 7 måneder siden #9 af DrWeiss
Besvaret af DrWeiss på emne Enduro-Cross 2.-3. maj 09
Tak for de 4 svar der er kommet, håber flere giver deres mening til kende, da meningsmålinger her på sitet, crossnyt.dk og i trial regi ligger til grund for om det bliver afholdt eller ej. jh: god energi, mere af det tak! torkild tomgang: du er klar i bar, godt at høre moffi: jeg er klar over det ligger skidt for dig I andre der skal sydpå. På tværs af 3 forskellige løbskalendre og 2 unioner er det svært at vælge den bedste weekend. Jeg ville gerne have driblet udenom jeres BIG offroadtur, men halejeren insisterer på denne weekend. Det må heller ikke blive meget senere på året, så gider folk nok slet ikke indendøre og køre 7514: tak for din ærlige mening, det var lige som det skulle være, tænk bare over det en ekstra gang. Det bliver et ornligt fedt arrangement, som du nødig vil gå glip af! Tror der er flere offroad/enduro/trial der er interesserede end crosskørere. Jeg venter og ser hvad folk siger i cross regi... Ca. 100 tilmeldere gør projektet rentabelt. Men det får jeg aldrig garanti for, højst en pejling. Måske giver det ikke 100 tilmeldere i første omgang, men så måske i andet forsøg. Hvis vi ikke er 100 mand stærk der på sigt indser det überfede i et indendørs enduro-cross løb, så ved jeg virkelig hvilket land jeg er havnet i! :wall:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Stefan
  • Stefan
  • Posts: 179
  • Thanks:
  • Karma:
15 år 7 måneder siden #10 af Stefan
Besvaret af Stefan på emne Enduro-Cross 2.-3. maj 09
Lyder kanon... Er det planen med løb begge dage, eller leg og hygge den ene og ræs den anden. Lyder rigtig spændende, og jeg vil prioritere det kraftigt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

15 år 7 måneder siden #11 af yamahapusher
Besvaret af yamahapusher på emne Enduro-Cross 2.-3. maj 09
Total udvidet respekt herfra ift. din drøm om Entricross i DK! Men tror det bliver mere end svært at tromme nok tilmeldinger sammen - det er svært nok at holde liv i den udendørs enduro i forvejen :| Jeg ville holde på startlinien i Breum hvis ikke jeg lige havde fået renoveret det andet knæ i fredags, så al mulig held og lykke med projektet!! Kunne man eventuelt lave et udendørs "stadion" enduro, hvor der ikke kræves det samme opstillings/nedpilningstempo og ej heller samme økonomiske satsning? Måske findes der er lodsejer eller en crossbane med tilhørende arealer hvor nogle af forhindringerne kunne stå i længere tid? Drømmer om at der i fremtidens DM i Enduro findes en alternativ afdeling i stil med dit oplæg, hvor trial, cross og endurofreaks kan blande kulturer:[ Ses til Olaf Special på krykker eller på kværn:s Håkon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • DrWeiss
  • DrWeiss
  • Posts: 146
  • Thanks:
  • Karma:
15 år 7 måneder siden #12 af DrWeiss
Besvaret af DrWeiss på emne Enduro-Cross 2.-3. maj 09
Tak for feedback yamahapusher og stefan. Jeg kan godt se at det ikke ser så realistisk ud pt. Måske efter et par udendørs enduro-cross spor, folk får øjnene op for hvor fedt det er, og så kan det rykkes indendørs. Den ide som du nævner, Håkon, er jeg også kommet frem til. Jeg tænker umiddelbart på Kolding banen, der kan deles op i 2 afdelinger, hvor den lille afdeling med de store hop og startbanen ville være perfekt...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

15 år 7 måneder siden #13 af madsformand
Besvaret af madsformand på emne Enduro-Cross 2.-3. maj 09
Hej Peter. Jeg er total klar på idéen med indendørs enduro ræs. Men som jeg har snakket med dig om, så bliver det nok svært at samle nok til at det kan løde rundt økonomisk. Derfor kunne det være interessant at holde fast i et udendørs arrangement på en ombygget crossbane! Det ville kunne arrangeres meget billigt! Måske kunne vi enda i nær fremtid få et permanent enduro stadion, med tribyne, speaker, teqila/tortilla bar og ådent 7 dage om ugen, enduro er jo nærmest lydløst i forhold til cross, så der må da være fuld go fra myndigheder til et sådan anlæg, måske enda med støtte ligesom Grimhøj i Århus. Hold fast i jeres drømme offoadisk Mads:Matrix: (næsten) stille som en Ninja:Spidy:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.498 sekunder
Leveret af Kunena Forum