Skip to main content

Trial/b

  • GUEST
13 år 3 måneder siden #1 af
Trial/b blev oprettet af
Hej

Valget står imellem Michelin S12XC og M12XC. Den skal nok bruges mest til skov/ rallyløb/ eventdage osv.. ikke noget hardcore banekørsel. Så vidt jeg kan se er S12XC blød til mellem og M12XC til mellem. Skal man vælge M12XC i den tro at de jo passer mest til de forskellige events/prøver der bliver afholdt i det det som regel er på noget relativt hårdt underlag, Eller skal man ikke gå på kompromi med greb når det gæler de store vandhuller man nu af og til havner i... om det så koster på dækholdbarheden

nogen inputs?

mvh Janus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
13 år 3 måneder siden #2 af
Besvaret af på emne S12XC eller M12XC
Hej

Valget står imellem Michelin S12XC og M12XC. Den skal nok bruges mest til skov/ rallyløb/ eventdage osv.. ikke noget hardcore banekørsel. Så vidt jeg kan se er S12XC blød til mellem og M12XC til mellem. Skal man vælge M12XC i den tro at de jo passer mest til de forskellige events/prøver der bliver afholdt i det det som regel er på noget relativt hårdt underlag, Eller skal man ikke gå på kompromi med greb når det gæler de store vandhuller man nu af og til havner i... om det så koster på dækholdbarheden

nogen inputs?

mvh Janus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Steffen
  • Steffen
  • Posts: 487
  • Thanks:
  • Karma:
13 år 3 måneder siden #3 af Steffen
Besvaret af Steffen på emne Trial/b
Der er fint bid i et M 12. Den ville jeg vælge, holder klart bedre. Faktisk et rigtig godt dæk. :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 måneder siden #4 af Hondalover
Besvaret af Hondalover på emne Trial/b
DORMCK's egen dækpusher (mig sæl) sælger jo S12 og M12 til 500 spir stykket. Det er lidt en smagssag om man er til S/M:|. Min personlige favorit er S12 bagpå og M12 foran.

Jeg regner med at komme til Øko-træning og tager en håndfuld dæk med. Reserverer et sæt af hver til dig på dagen.

Hvis det skal være inden da, må du komme forbi Viborg.


Grus&Blod

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Niels
  • Niels
  • Posts: 579
  • Thanks:
  • Karma:
13 år 3 måneder siden #5 af Niels
Besvaret af Niels på emne Trial/b
Personligt synes jeg at Cross AC 10 er et fantastisk dæk! Det bider som en 10 årig tøs med rottehaler, og det holder som en borgelig regering:wall:

Go for it:)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Morfar
  • Morfar
  • Posts: 934
  • Thanks:
  • Karma:
13 år 3 måneder siden #6 af Morfar
Besvaret af Morfar på emne Trial/b
Køb 1 af hver - og skriv en testrapport her på tråden når de begge er tygget igennem.
Dæk er nok mest religion - hvis man snakker kvalitetsdæk som Michelin.
Min religion er nok S12. Det bider i alt, også når det er ½ slidt. Holdbarheden er efter min mening lige så god som M12, som jeg synes hurtigere mister biddet med sliddet :D
HUSK: Hverken S12 eller M12 er godkendt til vej. Det er AC10, som Niels tilbeder.

Moffen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 måneder siden #7 af Hondalover
Besvaret af Hondalover på emne Trial/b
Det kan være at jeg skulle gøre et forsøg på at skaffe nogle af de der AC10 hjem??


Grus&Blod

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Morfar
  • Morfar
  • Posts: 934
  • Thanks:
  • Karma:
13 år 3 måneder siden #8 af Morfar
Besvaret af Morfar på emne Trial/b
Gerne. Jeg napper så et sæt :)

Moffen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Sniger
  • Sniger
  • Posts: 615
  • Thanks:
  • Karma:
13 år 3 måneder siden #9 af Sniger
Besvaret af Sniger på emne Trial/b
Min favorit er Michelin Enduro kompetision det er FIM og vejgodkendt, der er lidt længere i mellem knopperne så der skal ikke så mange omdrejninger til at rense det, når der er sat til med smadder det er dog lidt dyrere, tror ca. 50-70 kr end de andre alt efter hvor man køber.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
13 år 3 måneder siden #10 af
Besvaret af på emne Trial/b
Tak for de mange, de virker som om der er bred enighed at begge typer er cross/enduro dæk... så behøver jeg ikke bekymre mig om det :) og så længe de kan tåle synet af asfalt, så kan jeg da nok godt få mig selv til at se stort på hvorvidt de er godkendte eller ej.

Har desuden hørt i det tidligere om bastarden med de M12 foran og S12 bagved... du kunne være man skulle give det en chance. Men ellers må jeg bare prøve mig frem :fish: .... måske også lige prøve AC10 ved en lejlighed...


Janus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.721 sekunder
Leveret af Kunena Forum