Skip to main content

Kronrør på XT350

10 år 7 måneder siden #1 af MartinfraÅrhus
Kronrør på XT350 blev oprettet af MartinfraÅrhus
Hej alle.

Er der nogen, der har et trick til at få et par gamle, fastgroede lejer ud af kronrøret på min XT350?

Instruktionsbogen mener, at man burde kunne slå dem ud med et stykke træ... LOL...

Jeg har tævet lidt på det med en stor skruetrækker, men det rykker ikke en millimeter... Og jeg synes heller ikke, der er meget kant af lejet at slå på, formentlig en millimeter eller sådan.

Kan man få en dims, der kan trække dem ud, måske?

Og jeg skal også have lejet hevet af selve kronrøret. Er der nogen i Aarhus-området, der har en lejeaftrækker til sådan noget?

Vi ses,

MartinfraAarhus.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Ole L.
  • Ole L.
  • Posts: 73
  • Thanks:
  • Karma:
10 år 7 måneder siden #2 af Ole L.
Besvaret af Ole L. på emne Kronrør på XT350
Jeg brugte samme fremgangsmåde som dig: Skruetrækker. (Kan ikke huske, om jeg sleb spidsen, så den blev lidt skrå...)
Det tog kun et par weekender, at få den ud. :unsure:

M.v.h. Ole.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #3 af MartinfraÅrhus
Besvaret af MartinfraÅrhus på emne Kronrør på XT350
Ja, men problemet med skruetrækkermetoden er, at der så godt som ingen kant er at få den til at tage fat i...

Tænker, om det kunne lade sig gøre at skære dem ud på en eller anden måde?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Ole L.
  • Ole L.
  • Posts: 73
  • Thanks:
  • Karma:
10 år 7 måneder siden #4 af Ole L.
Besvaret af Ole L. på emne Kronrør på XT350
Tjoe, en lille luftsliber med en lille skæreskive af en art. Men sådan én ligger jeg ikke lige inde med. Lidt god finmotorik var nok også en god ting med den løsningsmodel.

Hvis du kender en fiks metode til at få bolten i link-armen til affjedringen nede bagved motoren på en Suzuki dr400z løs, så vil jeg godt hjælpe dig med at banke! :unsure:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Morfar
  • Morfar
  • Posts: 934
  • Thanks:
  • Karma:
10 år 7 måneder siden #5 af Morfar
Besvaret af Morfar på emne Kronrør på XT350
Et vandrør med så stor diameter som muligt. Så får du max anlæg på lejekanten.
Og så en fothermucker stor muggert - og slå ornli til mens du kører vandrøret rundt på lejekanten.
Varme skidtet op med varmepistol et par gange først, og lade det søppe i WD40 et par dage inden.
Det er den lette del. Værre med lejet på stangen..... :S

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #6 af lassemann
Besvaret af lassemann på emne Kronrør på XT350
lejet på stangen sliber du halvt igennem med vinkelfætteren, og så slår du i den skrip med en 45graders slebet mejsel. BADASK "#¤&/%&¤##", så ryger den op, og er lige til at genanvende som anlag, når det nye skal bankes forsigtigt ned over og på plads.
samme triks til lejer i hjul, et flækket leje at slå på det nye med, hvis du ikke har et rør der passer, eller en tonspresser.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Steffen
  • Steffen
  • Posts: 487
  • Thanks:
  • Karma:
10 år 7 måneder siden - 10 år 7 måneder siden #7 af Steffen
Besvaret af Steffen på emne Kronrør på XT350
Et generelt godt trick til lejer, hvis man har en svejser. At svejse akselhullet til med et stykke jern man har liggende, så kan man nemmere komme til at slå. Samtidig blir det hele varmet op. Det fungerer. :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.489 sekunder
Leveret af Kunena Forum