Skip to main content

gode råd vedr husaberg

  • gaffaTT
  • gaffaTT
  • Posts: 407
  • Thanks:
  • Karma:
16 år 8 måneder siden #1 af gaffaTT
gode råd vedr husaberg blev oprettet af gaffaTT
er blevet den lykkelige ejer af en husaberg fc 400 med dansk afg og snart en nr plade men mangler en masse viden om dyngen håber der sidder nogen med lidt viden hvad olie skal den køre på ? der sidder en modstand til forlyset der ifølge sælger er i stykker (intet lys) er dette en universal hvor mange ohm evt eller er der mere teknik i den ? jeg kender ikke meget til sådan en dynge hvad har den af svagheder ? har læst oliskift pr 4 timer ventiler pr 8 timer hvor kan man få reservedele ? (billigt ) mvh gaffa nu igen uden elstart

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • gaffaTT
  • gaffaTT
  • Posts: 407
  • Thanks:
  • Karma:
16 år 8 måneder siden #2 af gaffaTT
Besvaret af gaffaTT på emne gode råd vedr husaberg
er blevet den lykkelige ejer af en husaberg fc 400
med dansk afg og snart en nr plade

men mangler en masse viden om dyngen
håber der sidder nogen med lidt viden

hvad olie skal den køre på ?
der sidder en modstand til forlyset der ifølge sælger er i stykker (intet lys)
er dette en universal hvor mange ohm evt
eller er der mere teknik i den ?

jeg kender ikke meget til sådan en dynge
hvad har den af svagheder ?
har læst oliskift pr 4 timer
ventiler pr 8 timer

hvor kan man få reservedele ? (billigt )
mvh
gaffa nu igen uden elstart

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • klaus
  • klaus
  • Posts: 442
  • Thanks:
  • Karma:
16 år 8 måneder siden #3 af klaus
Besvaret af klaus på emne gode råd vedr husaberg
Tillykke Torben.. Hva farve gaffe skal dyngen ha, eller er vi ude i et helt andet look..? Stil spørgsmålet på www.tenere.dk De er super nørder i teknik & den slags.. Ellers mener jeg at Mads formand har en noget ligende.. Men han svare nok blot at den er super sprød men et slidt stoneking :s

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • gaffaTT
  • gaffaTT
  • Posts: 407
  • Thanks:
  • Karma:
16 år 8 måneder siden #4 af gaffaTT
Besvaret af gaffaTT på emne gode råd vedr husaberg
tak klaus denne dynge skal ikke gaffaes til (endnu) den lider jo heller ikke af orange look men er flot mat gul er købt for at kunne besøge dig på en ærlig måde med en reel dansk nr plade tror faktisk at den kører ok glæder mig til at få den testet griner tror stonekingkilleren gør mere end han lader til min er uden tigersæde men har sikkert heller ikke kørt dakar og mødt en flok dyr :D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

16 år 8 måneder siden #5 af yamahapusher
Besvaret af yamahapusher på emne gode råd vedr husaberg
Hej "Gaffa-it" Mads "Stonekingflænser ved alt hvad der overhovedet kan vides om alle dimser på en Husa 400 - han har nemlig rørt ved dem alle - mange gange - når han alligevel skiftede dem - igen!! Hæhæ, og godt nytår til alle I der spammer denne hjemmeside for hårdt med mudderpoesi! Det er dog lidt frustrerende med den lettere overvægt af eksotiske aktiviteter der for tiden inspirerer os alle på siden. Misforstå ej, jeg elskerat følge med i det, men forbeholder mig bare ret til at flæve mig i søvn, når nu børneflok og økonomi begrænser i udfoldelserne i en periode :! Forbered jer derfor på genoptryk af knapt så krævende tiltag som f.eks. spontane søndagsture med start hvorsomhelst, døgnture med rygsæk/trangia, og med overnatningen i midten. Den første herfra starter når mit "hold" i ryggen har fortaget sig!! Ses til Trangia, om nervetråde, og arvæv, vil!? Håkon :wall::wall::[

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

16 år 8 måneder siden #6 af Rotaxmeincke
Besvaret af Rotaxmeincke på emne gode råd vedr husaberg
For at køre denne tråd lidt mere ud på et sidespor, vil jeg stille mig ved siden af Håkon og synge med på sangen om de gratis glæder. Jeg forstår ikke helt den store tilslutning til de dyrt anlagte og top-arrangerede ture(sikkert fedt nok), når der stor set ikke eksisterer Søndagsture/klubafter mere? Det er da nemmere at mødes ved City-Vest, end i Spain/Bulgarien mv. Jeg ligger også gerne lokaler til evt. faste klubaftner!! TTorben, du har fået en fed cykel, der styrer bedre end noget andet.(Se billede)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • gaffaTT
  • gaffaTT
  • Posts: 407
  • Thanks:
  • Karma:
16 år 8 måneder siden #7 af gaffaTT
Besvaret af gaffaTT på emne gode råd vedr husaberg
fedt billede tror vi alle savner nogle spontane søndagsfællesture eller bare at få kørt derfor er det fedt med at få fem eller seks køredage i træk krydret med offroad hygge om aftenen regner selv med at lave en lidt længere tur i det sjællandske senere på året der incl. et par overnatninger på rigtig offroad maner men mangler ærlig talt nogle sjællandske rødder til at få noget kørsel igang

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nikos
  • Nikos
  • Posts: 157
  • Thanks:
  • Karma:
16 år 8 måneder siden #8 af Nikos
Besvaret af Nikos på emne gode råd vedr husaberg
Tillykke! Sådan se den ud i dag..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
16 år 8 måneder siden #9 af
Besvaret af på emne gode råd vedr husaberg
hej gaffa tillykke med den nye knallert du blev måske fristet af det gule efter vores juletur:Matrix:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
16 år 8 måneder siden #10 af
Besvaret af på emne gode råd vedr husaberg
Som rookie på hjulene og her på siden vil jeg lige knytte en lille ting til det med "søndagsturene" Der er jo jævnligt spontagne ture her i det sydlige (knap så eksotiske ) DK, som ikke er en af de store dyrt anlagte ture.. fx her om hjørnet d.2/2 er der en fin tur til fornuftig pris og jeg tror hvis man spørger "arrangøren" kan man vist godt få lov til at slå søm i en træstumb med i prisen..:D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
16 år 8 måneder siden #11 af
Besvaret af på emne gode råd vedr husaberg
Nikos det billede du fremviser er jo et billed af din cykel mens den køre. Det kan jo ikke være et up to date billed. I stedet for at bruge din ferie på at rep. motor valgte du at blive det mest solbrune medlem af DORMCK :wall: Velkommen hjem fra Hawaii..... Få nu cyklen op at kører, så kommer jeg forbi og kører en søndags tur med jer westjyder :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

16 år 8 måneder siden #12 af yamahapusher
Besvaret af yamahapusher på emne gode råd vedr husaberg
Hej MSJohnLaila og andre frejdige initiativtagere. "Hyggeman" konceptet som I har introduceret i 07 og som I gentager 2/2 lyder bare for fedt. For mig at se passer det godt ind i det vi mangler lidt i kulturen for tiden. Respekt til jer, og fortsæt for pokker:). Også respekt til de rå mængder af aktivitet fra "nørrejyske" -også deroppe sker der mangt og meget. Måske er det mest her i det Kronjyske at det, for første gang længe, føles lidt dødt? Måske er det bare mig der er faldet lidt af på den - ja det er sgu vist det! Summasumarum - hvis fysioterapeuten i næste uge siger :" Håkon, måske kan du begynde at genoptræne din slaskede ryg om en måned", så inviterer jeg til luskeoffroad den anden søndag i februar, bare for at vise hvem der ved mest om genoptræning :Matrix: Vi lusker , med mest mulig lyddæmpning, fra min matrikel kl. 10.00 - og alt efter vejr og vind, returnerer vi efter et par timer ( alt efter evner og held) til udgangspunktet, hvor der kan forekomme varme krus og brændeovn eller bål. Der vil derudover også, med egne visuelle og taktile sanser, kunne opleves vaskeægte inspiration til den kommende sæsons "Classictræf"!! Håkon -og go tur til jer heldige d. 2/2!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

16 år 8 måneder siden #13 af madsformand
Besvaret af madsformand på emne gode råd vedr husaberg
et stort tillykke til dig GaffaTT kun en mand af helt særlig støbning indgår ægtepagt (eller er det kun blevet til forlovelse!) med den gule enke:? Det vidner om angagement og overskud. quidhøjen (svensk for mudderdynge) er i top zustand det optimale stykke lejetøj:) hvis du vil snakke om din nye dame, så må du ringe, der er simpelthen for få tangenter på tastaturet. og hvad var det jeg læste ovenover:WoW: her gik jeg og bildte mig selv ind at der kun var udstoppede Pelsjægere (en urgamel offroad-race som ikke ville give op!) tilbage. Stoneking er klart med på noget genoptræning:| offroadisk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
16 år 8 måneder siden #14 af
Besvaret af på emne gode råd vedr husaberg
Håkon! Hvad inviterer du til og helt præcis hvor & hvornår? Håkon skrev: "så inviterer jeg til luskeoffroad den anden søndag i februar, bare for at vise hvem der ved mest om genoptræning Vi lusker , med mest mulig lyddæmpning, fra min matrikel kl. 10.00 " Jeg forstår det sådan: Søndag den.10-02 fra? Invitere Håkon til lazy Sunday træf. Der køres først 2-3 timer på Håkon’s spicy dirt track ”El køretøjer foretrækkes” Efter turen kommer der gang i Håkon’s udendørs køkken Og der vil blive serveret brunch med topløs servering af alter vin & steroider. Det lyder sq godt 1. uffi 2.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

16 år 8 måneder siden #15 af Hondalover
Besvaret af Hondalover på emne gode råd vedr husaberg
Det lyder sundt. Jeg sender mit astrallegeme afsted, mens mit fysiske overjeg er andetsteds. Øv bøv bussemand, hondalover i saftevand. Grus&Blod

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

16 år 8 måneder siden #16 af Rotaxmeincke
Besvaret af Rotaxmeincke på emne gode råd vedr husaberg
Jeg tror ikke det er i ånden med nummereret tilmelding. Jeg kommer hvis sol og vind vil, jeg er ihvertfald klar(mentalt). Lad os få flere uforpligtende og spontane arrangementer, hvis denne klub skal genoplives på den gode måde. Livet er en fest

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
16 år 8 måneder siden #17 af
Besvaret af på emne gode råd vedr husaberg
1. måske jeg fik udtrykt det lidt forkert det var ikke for at lave en list men mest for at høre om hvor og om det var et noget han mente mere var der ikke i det 2. Ånden er medlemmerne. 3. kan godt fornemme lidt øv i mellem linierne over den senest tid arrangementer lister, udlands ture. osv. Og måske skal den ikke tages i denne tråd og måske gider jeg heller ikke men for mig er det lige fedt hvordan og hvor Bare det handler om det. Som sagt ånden er medlemmerne Og når der er tilmeldinger Må der også være medlems ånd. .....slut prut...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • klaus
  • klaus
  • Posts: 442
  • Thanks:
  • Karma:
16 år 8 måneder siden #18 af klaus
Besvaret af klaus på emne gode råd vedr husaberg
High five Uffe..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • klaus
  • klaus
  • Posts: 442
  • Thanks:
  • Karma:
16 år 8 måneder siden #19 af klaus
Besvaret af klaus på emne gode råd vedr husaberg
En lille betragtning af menneskeligheden generalt som vist passer meget godt ind her: 1. Der er dem som tror tingene sker 2. Der er dem som ser på mens tingene sker 3. Der er dem som sørger for at tingene sker. ...........Slut prut............. i anden... Færi..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
16 år 8 måneder siden #20 af
Besvaret af på emne gode råd vedr husaberg
Rotax både tror, ser og sørger for tingene sker. Kanon idé med at "genoplive" nogle af de ting der ikke ses så ofte - søndagsture, klubaften osv. Er ikke "gammel" nok til at have oplevet søndagsture, men det ville da være for fedt, jeg arrangerer gerne en lille søndagssniger med citronmåne og dækspark efter en tur i det brune. Klubaftenerne i Lystrup mangler også, det var fedt at kunne trille derud om tirsdagen, høre løgnehistorier, få en øl, køre i snedriver på Hondalovers PW 50 osv. Vi kan jo gøre det privat, når vi nu ikke råder over klubhus længere. Rotax melder ud han gerne lægger lokale til, jeg kan også gøre det, når Offroadtemplet(værksted...) er ved at være klart. Et par stykker mere + det løse, så kan det da fint komme op at stå!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

16 år 8 måneder siden #21 af madsformand
Besvaret af madsformand på emne gode råd vedr husaberg
så er den tråd kørt adventure! Respekt for svensk hjemmebyg er nu påkrævet! JOR, kan i ikke lige skrive jeres søndagstur i kalenderen:[ Håber også en Pelsjæger bliver klar til at vildlede i det Kronjyske. klar til dej(lig) stoneking

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

16 år 8 måneder siden #22 af yamahapusher
Besvaret af yamahapusher på emne gode råd vedr husaberg
Hej Uffi. Alt hvad du tror der måske kan ske d. 10/2 er rigtigt forstået - men hvis du kommer på ellert får du det hårdt! Rugbrød og skoldhed kaffe - ude/inde - med eller uden toploaded servicering - hvem ved? Skjesbjergvej 40, 8860 ulstrup, det er fakta! Helt bevidst med den minimale information - hvordan generer man ellers spontanitet, funderet i selve "rodnettet"?! Iøvrigt dejligt med den emmende interesse for det basale i kulturen"! Ses Håkon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • XRalph
  • XRalph
  • Posts: 49
  • Thanks:
  • Karma:
16 år 8 måneder siden #23 af XRalph
Besvaret af XRalph på emne gode råd vedr husaberg
det lyder rigtig hygge - jeg vil med!!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.877 sekunder
Leveret af Kunena Forum