Skip to main content

Off-roaderen på en MT16 ?

16 år 1 dag siden #1 af dustndirt
Off-roaderen på en MT16 ? blev oprettet af dustndirt
Pønser på at bygge en anordning på sidevognen som Hondaen ka stå i/på. Om det skal være en hel bund eller bare en slidske, det kan jeg ikke rigtig greje. Og hvor Honda skal placeres over akslen er vel også en ret vigtig detalje, tyngdepunkt ? Og hvilken retning er det mon bedst at den skal stå ? Jeg véd det er særdeles vigtigt at kompensere for den vægt som mangler, når sidevognskassen tages af, men Hondaen vejer jo også 108 kilo. Min MT16 har træk på sidevognshjulet, så den sidevogn skal bare holdes nede, lastet med Honda eller ej. Ellers kommer man galt afsted, er prøvet :! Er der nogen som har forslag og idéer til hvordan det kan laves ? Modtages meget gerne :) Dorte

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

16 år 1 dag siden #2 af dustndirt
Besvaret af dustndirt på emne Off-roaderen på en MT16 ?
Pønser på at bygge en anordning på sidevognen som Hondaen ka stå i/på.

Om det skal være en hel bund eller bare en slidske, det kan jeg ikke rigtig greje.
Og hvor Honda skal placeres over akslen er vel også en ret vigtig detalje, tyngdepunkt ?
Og hvilken retning er det mon bedst at den skal stå ?
Jeg véd det er særdeles vigtigt at kompensere for den vægt som mangler, når sidevognskassen tages af, men Hondaen vejer jo også 108 kilo.
Min MT16 har træk på sidevognshjulet, så den sidevogn skal bare holdes nede, lastet med Honda eller ej. Ellers kommer man galt afsted, er prøvet :!

Er der nogen som har forslag og idéer til hvordan det kan laves ?
Modtages meget gerne :)

Dorte

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

16 år 1 dag siden #3 af dustndirt
Besvaret af dustndirt på emne Off-roaderen på en MT16 ?
Modtog denne lille fikse sag på mailen :) Det er jo en perfekt ekvipage !

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

16 år 23 timer siden #4 af endurojohnny
Besvaret af endurojohnny på emne Off-roaderen på en MT16 ?
Hej Dorte Lav evt en skinne som på en mc-trailer og gør den fast på understellet- Så kan du jo montere en kasse til værktøj, benzin , skiftetøj og evt ballast helt ude ved hjulet. www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55590174 Her et eks. på hvordan skinnen kan laves. Jeg har også set en sidevogn hvor der blev monteret en aludørkplade med huller og befæstigelser så der frit kan vælges mellem sidevognskasse eller flad varetransporter.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

15 år 11 måneder siden #5 af dustndirt
Besvaret af dustndirt på emne Off-roaderen på en MT16 ?
Tusind tak for hjælpen, Johnny :D Lige de hints jeg havde brug for. Og til dem der måske undrer sig over _hvorfor_ jeg gerne vil kunne ku transportere den Honda på russeren, svaret er ganske simpelt... jeg har ikke kørekort til bil. Dorte

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.396 sekunder
Leveret af Kunena Forum