Skip to main content

EXC 400 -> 450 kit

15 år 6 måneder siden #1 af MartinfraÅrhus
EXC 400 -> 450 kit blev oprettet af MartinfraÅrhus
Hej alle. Jeg mener at have hørt at man kan opgradere sin EXC 400 til 450 uden det store bøvl. Er der nogen, der ved, hvor man evt. kunne købe sådan et kit? Døjer med noget lumbago for tiden, men håber at kunne lufte knopperne engang til efteråret igen. MartinfraÅrhus.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

15 år 6 måneder siden #2 af MartinfraÅrhus
Besvaret af MartinfraÅrhus på emne EXC 400 -> 450 kit
Hej alle.

Jeg mener at have hørt at man kan opgradere sin EXC 400 til 450 uden det store bøvl.

Er der nogen, der ved, hvor man evt. kunne købe sådan et kit?

Døjer med noget lumbago for tiden, men håber at kunne lufte knopperne engang til efteråret igen.

MartinfraÅrhus.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Toftdal
  • Toftdal
  • Posts: 323
  • Thanks:
  • Karma:
15 år 6 måneder siden #3 af Toftdal
Besvaret af Toftdal på emne EXC 400 -> 450 kit
Der kan være forskel på årgangene, og jeg husker ikke din, men umiddelbart lige til er det ikke. 450 og 520/525 har samme slaglængde så der kan det lade sig gøre og er rimeligt simpelt, Jesper Sixdays har gjort det og jeg vil tro at en cylinder og et stempel er det der skal til og så er en 450'er vokset til en "han". Hvis blokken er den samme på en 400 skal man så også have krumtap og plejlstang med og jeg mener heller ikke topstykket er det samme, men det er en ret stor opperation. Mit bud er: Køb en større hvis du mener det er det der skal til, men man kommer ikke til at køre bedre og hurtigere ved at få en større cykel, nærmere den anden vej. Torkild

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Steffen
  • Steffen
  • Posts: 487
  • Thanks:
  • Karma:
15 år 6 måneder siden #4 af Steffen
Besvaret af Steffen på emne EXC 400 -> 450 kit
Kloge ord Torkild, jeg kunne ikke være mere enig. Med mindre man er helt tosset med lange arme, eller absolut vil tage starten, så er det sjovest på noget småt. Jeg fik allernådigst lov til at prøve Johns excf 250 Four-Stroke, og har aldrig haft det sjovere eller kørt stærkere og det uden tilvænding og på et "umuligt" Brande spor. Jeg tror du vil ha samme oplevelse Martin. Fandt lige herligt billede af DR fra Rumænien. I må gerne sende den nogle glade tanker, den er hos doktormanden og få ordnet lidt nyresten i gearkassen. Tak til Morfar for billedet! :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

15 år 6 måneder siden #5 af MartinfraÅrhus
Besvaret af MartinfraÅrhus på emne EXC 400 -> 450 kit
Hej Thorkild. Nu er der jo tale om opgradering fra 400 til 450 og ikke til 525, hvilket jeg nok er enig i, ville kræve mere end som så. Jeg mener at have hørt at alt det kræver fra 400 til 450 er omdysning af karb og ny cylinder/stempel? I så fald synes jeg det er overkommeligt. Men jeg har faktisk manglet lidt muskler ved et enkelt tilfælde, nemlig vestkysten, hvor 400'eren kom lidt til kort i de højere gear, og jeg har ikke haft problemer med lange arme indtil nu på 400'eren, og jeg vil bare så gerne prøve! Vi ses, Martin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Toftdal
  • Toftdal
  • Posts: 323
  • Thanks:
  • Karma:
15 år 6 måneder siden #6 af Toftdal
Besvaret af Toftdal på emne EXC 400 -> 450 kit
Du har hørt forkert, og som jeg forstår det jeg har skrevet ovenfor kan det ikke umidelbart lade sig gøre. Jeg prøver lige at forklare igen.....da slaglængden ikke er den samme på en 400 og en 450'er skal du også minimum have krumtapen med og det kræver at motoren bliver del på midten og det er nok ikke noget du skal kaste dig ud i hjemme i kælderen med mindre du er blevet mekaniker siden sidst. Og ja, det er fedt nok med mange kræfter eks. på vestkysten, hvis man kan holde dem, men jeg har kørt en RIGTIG lang tur på en strand (over 400 km.) engang sammen med en 250 2takter og det var ikke ham vi ventede på selvom resten var KTM 520/525/625, men som skrevet før et spørgsmål om evnen til at udnytte det man har 100%. Og jeg vil gerne undgå lange arme, det er sgu ikke sjovt, for så er det da først man ryger rundt, på en mindre cykel kører man ofte hurtigere end på en stor og så uden at blive nær så træt. Torkild

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Toftdal
  • Toftdal
  • Posts: 323
  • Thanks:
  • Karma:
15 år 6 måneder siden #7 af Toftdal
Besvaret af Toftdal på emne EXC 400 -> 450 kit
Hov, glemte lige at hvis du vil have lange arme kan du købe min 625'er DEN KAN GØRE DET VED DE FLESTE, og vi kan nok også finde en fornuftig byttepris. Torkild

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

15 år 6 måneder siden #8 af Hondalover
Besvaret af Hondalover på emne EXC 400 -> 450 kit
Jeg har prøvet den 625'er og med den får man effektivt testet alle muskelvedhæftninger i hele overkroppen, så den ville være et godt køb for dig Martin. Jeg står klar på din første tur på den med kameraet på "sport-indstilling" og med lidt held skulle jeg nok nå et par billeder med fartstriber før armene blev (alt for) lange:! Alternativt kan du overveje om gearingen bare skulle være lidt lavere. Det kunne jo være fedt at få "ny" cykel for et bagtandhjuls pris. Grus&Blod

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
15 år 6 måneder siden #9 af
Besvaret af på emne EXC 400 -> 450 kit
Det kan ikke lade sig gøre, kun som Toftdal beskriver det, og det ville være helt godnat. Til gengæld kan en 400 nemt transmogriffes til en 2006 525. Man stiller bare sin magre hund af en 400 ved min hoveddør sammen med en pose penge, og så kan man køre hjem på en 525...:[

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

15 år 6 måneder siden #10 af MartinfraÅrhus
Besvaret af MartinfraÅrhus på emne EXC 400 -> 450 kit
Hej venner. Tak for jeres venlige konsulentydelser. Så skulle den vist være på plads, jeg lader den gamle cylinder sidde. Overvejer derimod at få stillet ventilerne for første gang (nogensinde?) og rense køkkenhaven ud af karburatoren og acc. pumpen. Men i første omgang har jeg lige nogle lændehvirvler, som skal te sig væsentligt anderledes før jeg kan spænde mine støvler igen. Måtte hjem og ligge på sofaen forleden efter at være cyklet over brostenene på Store Torv. Sur røv at være handi hele tiden. Har altså aldrig prøvet det med de lange arme. Lange boller, lang næse og lang i spyttet har jeg prøvet, men ikke arme. So much dirt, so little time... Vi ses, Martin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

15 år 6 måneder siden #11 af iblaursen
Besvaret af iblaursen på emne EXC 400 -> 450 kit
jeg har haft en 400 fra 2004, Jeg kørte med en gearing der hed 13/52. Jeg havde ingen problemer nogen stæder, sand,mudder,skov og strand. Ib laursen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.495 sekunder
Leveret af Kunena Forum