Skip to main content

Dysning på KTM EXC250F

14 år 5 måneder siden #1 af EsbenXR650R
Dysning på KTM EXC250F blev oprettet af EsbenXR650R
Hej folkens. Har lige et lille teknik spørgsmål. Kom jo til at købe Sniger's KTM men er ikke helt tilfreds. Jeg synes at den tøver når man giver gas fra tomgang.. Hvis man giver rigtigt meget gas er den ved at dø.. hvilket jo er lidt skod.. Det bliver bedre når den bliver rigtigt godt brændende varm, men forsvinder aldrig helt. Har hørt rygter om at man skulle kunne afhjælpe problemet ved at sætte andre dyser i??? Så er der nogen som har en ide til hvor jeg skal starte.. vil jo helst fixe det selv i stedet for at sende dyret til lægen. Hilsen Esben

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

14 år 5 måneder siden #2 af EsbenXR650R
Besvaret af EsbenXR650R på emne Dysning på KTM EXC250F
Hej folkens.
Har lige et lille teknik spørgsmål.

Kom jo til at købe Sniger's KTM men er ikke helt tilfreds.

Jeg synes at den tøver når man giver gas fra tomgang.. Hvis man giver rigtigt meget gas er den ved at dø.. hvilket jo er lidt skod.. Det bliver bedre når den bliver rigtigt godt brændende varm, men forsvinder aldrig helt.

Har hørt rygter om at man skulle kunne afhjælpe problemet ved at sætte andre dyser i???

Så er der nogen som har en ide til hvor jeg skal starte.. vil jo helst fixe det selv i stedet for at sende dyret til lægen.

Hilsen Esben

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • GUEST
14 år 5 måneder siden #3 af
Besvaret af på emne Dysning på KTM EXC250F
Som udgangspunkt er en KTM dyset korrekt fra fabrikken. I bunden af din Karb. sidder en lille skrue der regulerer blandingen i tomgang. Prøv at skrue den en kvart eller ½ omgang længere ud, så bliver blandingen en anelse federe, det kan sikkert gøre det. Evt. kan der være gået en pakning ved accelerationspumpen, men prøv det andet først.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

14 år 5 måneder siden #4 af kenneth-ktm
Besvaret af kenneth-ktm på emne Dysning på KTM EXC250F
Min havde det samme problem, men jeg renste min accelerationspumpe, og bagefter just den(der sidder et sort skjod på kaburatoren, som skal af mont , der inde sidder en just skruge) Bagefter havde jeg den på rullefelt. på skolen hvor jeg arbejder. 1 Fuldgas på rullefelt med helt åben gas spjæld skal den ca vise 5 til 5,5 % co = 0,87 Lambda, hvis det ikke passer skal der en anden hovde dysse i!! 2 derefter skal dellast just, co skal ca vise 0,85 % hvis det ikke passer skal nålen op eller ned!! 3 Tilsidst just den på tomgangs skrugen Ring gerne hvis det ikke virker Hilsen Kenneth brændgaard tlf 22981922 3

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Morfar
  • Morfar
  • Posts: 934
  • Thanks:
  • Karma:
14 år 5 måneder siden #5 af Morfar
Besvaret af Morfar på emne Dysning på KTM EXC250F
FV Motor = Finn Villadsen kan lave det HELT rigtigt for dig. Det koster lidt, men du sparer tid og bøvl, og får en 100% maskine. Og tro mig, sådan en EXC250F er total sprød når den er sat rigtigt op. Han har DK's bedste rullefelt, med friskluftkøling, så målinger, og deraf indstillinger, ikke bliver lavet i et 30 grader varmt rum = varm luft til din indsugning = opsætning til Espana og ikke kølige DK. Moffe - som naturligvis får returkommission fra FV Motor :[

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

14 år 5 måneder siden #6 af Hondalover
Besvaret af Hondalover på emne Dysning på KTM EXC250F
Den så ellers ikke ud til at tøve særlig meget da John havde den! Grus&Blod

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

14 år 5 måneder siden #7 af EsbenXR650R
Besvaret af EsbenXR650R på emne Dysning på KTM EXC250F
Den kører skam også ok, men er bare lidt perfektionistisk nogle gange.. prøver at rense det hele en gang, så ser vi hvad der sker.. Eller kan jeg jo altid smide den op til Finn og få den kørt ind.. og Moffe det må jo også betyde at du kan skaffe et par millioner % i rabat :wall::wall::)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

14 år 5 måneder siden #8 af jesolsen
Besvaret af jesolsen på emne Dysning på KTM EXC250F
Hellere for meget end for lidt benz!! ellers flækker stemplet bare når du skyder den af ude ved vester-havet :[

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

14 år 5 måneder siden #9 af yamahapusher
Besvaret af yamahapusher på emne Dysning på KTM EXC250F
- og hellere for meget gas, end for lidt - ellers soder den jo bare til:[ For vildt med al den paratviden, i så lille en klub:s

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.636 sekunder
Leveret af Kunena Forum